Medisinsk simulering gir betre pasientbehandling
I 2020 har simuleringsaktiviteten auka og stadig nye einingar ser verdien av å bruke simulering som pedagogisk metode i kompetansebygginga. Leiinga har lenge ønska å samle simuleringsmiljøa i HMR, men det er først i 2020 ei sentral koordinering er kome på plass.
I 2020 har simuleringsaktiviteten auka og stadig nye einingar ser verdien av å bruke simulering som pedagogisk metode i kompetansebygginga. Leiinga har lenge ønska å samle simuleringsmiljøa i HMR, men det er først i 2020 ei sentral koordinering er kome på plass.
Overordna struktur på plass
Simulering er ein pedagogisk læringsmetode som førebur tilsette og studentar på utfordrande situasjonar dei vil møte i joben sin. Studiar viser at simulering i realistiske omgjevnader gjev god læring og kan gje betre kvalitet, kommunikasjon og pasienttryggleik,
I HMR har denne satsinga i 2020 ført til at kvart sjukehus no har eit eige lager med utstyr som skal brukast i simulering. Etableringa av ein overordna struktur for utvikling og samordning i føretaket har vore viktig for å auke simuleringsaktiviteten. I Strategi for forsking, innovasjon, utdanning og kompetanse står det mellom anna: Simulering på tvers av profesjonar i realistiske omgjevnader vil til dømes trene helsepersonell si evne til god kommunikasjon, betre samhandling og forståing for kvarandre sine profesjonar.
- I 2020 nådde vi ein milepstolpe i arbeidet med VirtSim med å få på plass eit eige team med simuleringskoordinatorar (i 20%) ved dei ulike sjukehusa i HMR. VirtSim-koordinatorane sikrar oversikt over ressursar, utstyr, aktivitetar, fasilitatorar og lokalitetar. Saman med teamkoordinator har dei fokus på å standardisere og fremje bruk av simulering som pedagogisk metode i HMR.
Høg aktivitet trass utfordrande år
Gjennom simuleringstrening kan studentar, sjukepleiarar og legar trene på utfordrande situasjonar, hendingar og kommunikasjon i teamet.
I følge teamkoordinatoren handlar det om at tverrprofesjonell simulering kan bidra til læring gjennom samspel og fagleg aktivitet. Med tverrprofesjonell meiner vi at ulike faggrupper som legar, sjukepleiarar og helsefagarbeidarar deltek i undervisning og trening samstundes.
Ferdighetstrening og fullskalasimulering er forsøk på å etterlikne røyndomen og kopiere ulike kliniske risikosituasjoner. Ei slik tilnærming engasjerer til aktiv deltaking med påfølgjande diskusjon, refleksjon og tilbakemeldingar for å sikre læring.
Jobbar vidare med å få simulering inn i den dagleg drifta
Ho påpeikar at det er avgjerande for suksessen at aktivitetane skal leggast til faste tider. Føremålet er å utvikle ei prosedyre for gjennomføring av dei to simuleringsprosjekta. Det skal utviklast årshjul for simuleringsaktviteten ved NTNU og HMR som ein kan nytte i planlegging av annan samarbeidsaktivitet.
- Framover om å fortsette det gode arbeidet og å samle alle simuleringsmiljø under same paraply. Det er og avgjerande med areal til øvingsaktivitetane då det er ein stor risiko knytt til in situ trening på grunn av tilgang på ledige rom i dei ulike seksjonane, avsluttar teamkoordinator Forberg.